قصر کوچک ما

نکاتی تجربی من باب برنامه ریزی در زندگی برای یک خانم خانه دار.

قصر کوچک ما

نکاتی تجربی من باب برنامه ریزی در زندگی برای یک خانم خانه دار.

درباره بلاگ
قصر کوچک ما

ملکه ای ۳۲ ساله همراه با پادشاهی مهربان و شاهزاده ای ۹ ساله و شازده پسری ۵ ساله.
ملکه ای که همواره در تلاش است برای بهتر شدن و بالا رفتن تا روزی که بتواند لبخند رضایت را بر لبان مولایش ببیند، ان شاء الله.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
۲۸ آبان ۹۷ ، ۱۲:۳۱

چرخه زندگی

سلام

می خوام امروز موضوعی رو مطرح کنم که من کمتر جایی بهش برخوردم اما در بحث هدفگذاری بسیار کمک کننده است: چرخه زندگی.

چنبه های مختلف زندگیتون رو لیست کنید. به طور مثال: رشد شخصی، بندگی، تفریح، روابط عاطفی با همسر، مادری، خانواده، شغل، ... .

بعد یه دایره بکشید و به تعداد جنبه های نوشته شده، یه شعاع از دایره رو رسم کنید. مثل شکل زیر:

چرخه زندگی

حالا به هر کدوم از جنبه ها بین 0-10 یه نمره بدید و نمره داده شده رو روی خط مخصوص به اون مشخص کنید. حالا نقطه ها رو به هم وصل کنید. شبیه به شکل زیر:

چرخه زندگی

اگر شکل به دست اومده از اتصال نقاط شبیه به دایره است یعنی تعادل در جنبه های مختلف زندگی شما رعایت شده و باید برای خودتون یه تشویق حسابی در نظر بگیرید.

اما اگر شکل به دست اومده شما هم مثل مثال ما بالا پایین زیاد داره، 3 مورد که کمترین امتیاز رو دارند، انتخاب کنید و برای 6 ماه باقیمونده تا پایان سال یه برنامه ریزی مدون براشون بکنید تا بتونید تا پایان سال امتیازشون رو بالاتر بیارید.

فعلا چرخه زندگیتون رو بکشید، 3 مورد اورژانسی رو مشخص کنید تا بعد بریم سراغ مراحل بعدی.

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۸

نظرات  (۴)

خوبه ممنون
دعوتی به وبم
سلام زینب جان
راستش جدیدا دوسری کلیپ یکی در مورد برنامه ریزی و یکی هم افکار منفی یافتم که برای من خیلی مفید بودند.
از اونجایی که هردوی این موضوعات رو دیدم تاحالا توی وبلاگ هات بهشون پرداختی گفتم شاید به دردت بخوره، چندروزه تو ذهنمه بیام بهت بگمشون.
یکی در مورد برنامه ریزی، هدف گذاری و موانع عمل به برنامه ریزی هست، خانم محبوبه فتح آبادی، من توی یوتیوب پیداش کرده بودم. مهمان شبکه من و تو بوده. ولی اینستا و کانال تلگرام هم داره. فکرکنم توی آپارات هم باشه.
یکی هم خانم مهرنوش اثباتی، موضوع انعطاف پذیری روانشناختی از برنامه به خانه برمیگردیم، توی آپارات هست.
هردوشون به نظر روانشناس های باسواد و دقیقی میان و خوب و کارآمد توضیح میدن.
همین دیگه:)
التماس دعا عزیزدلم
پاسخ:
سلام دوست مهربانم
ممنون عزیزم
پیشنهاد اولت فقط توی یوتیوب هست. دو سه جای دیگه ای هم که بود اجرا نمی شد. احیانا هنوز داریش برام توی تلگرامی جایی بفرستی؟ فیلترشکن ندارم!
دومی رو سرچ کردم 5-6 قسمت بود، درسته؟
ببخشید من این مدت سراغ وبلاگام نیمدم تقریبا
پاسخ:
سلام
از شما هم قبول باشه
بسیار متشکر
اگه برام بفرستی ممنون میشم
با هر دوش ردیفم
ایتا رو که داری، ایمیلم هم: z.pourmandi@gmail.com
هر کدوم راحت تر بود برام بفرست
بسیاااااااار متشکرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">