قصر کوچک ما

نکاتی تجربی من باب برنامه ریزی در زندگی برای یک خانم خانه دار.

قصر کوچک ما

نکاتی تجربی من باب برنامه ریزی در زندگی برای یک خانم خانه دار.

درباره بلاگ
قصر کوچک ما

ملکه ای ۳۲ ساله همراه با پادشاهی مهربان و شاهزاده ای ۹ ساله و شازده پسری ۵ ساله.
ملکه ای که همواره در تلاش است برای بهتر شدن و بالا رفتن تا روزی که بتواند لبخند رضایت را بر لبان مولایش ببیند، ان شاء الله.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
۰۲ خرداد ۹۸ ، ۰۲:۴۱

چی؟ چرا؟ چگونه؟

از پست چرخه زندگی مدت زیادی می گذره. امیدوارم این مدت باعث شده باشه همه چرخه زندگیتون رو کشیده باشید.

خوب 3 مورد از کم امتیازترین حیطه های زندگیتون رو مشخص کردید. حالا می خوایم برنامه ای بچینیم که به کمکش امتیازمون رو در این حیطه ها بالا ببریم. برای این کار انجام این موارد بسیار کمک کننده است:

بنشینید حسابی فکر کنید و برای خودتون روشن کنید که در هر کدوم از این حیطه ها به چه چیزی می خواید برسید و اون رو واضح روی کاغذ بنویسید.

حالا زیر هر مورد شروع کنید به نوشتن دلایلی که برای انجام اون کار دارید. فکر کنید و تا جایی که می تونید برای خودتون دلیل بیارید. حداقل 10-20 مورد بنویسید. هر چقدر تعداد دلایلتون بیشتر باشه، انگیزتون برای انجام و ادامه اون کار بیشتر میشه. این کار به خصوص در مواقع خستگی، بی حالی، ناامیدی، کم اوردن، ... بسیار کمک می کنه.

حالا وقتشه مراحل کار رو به صورت مرحله به مرحله بنویسید.

مثلا یک نفر در قسمت مادری امتیاز پایینی گرفته. می شینه با خودش فکر می کنه چرا امتیازش پایین بوده، توقعش از خوب مادری کردن چیه که الان انجامش نمی ده. مثلا میگه برای بچم وقت نمی ذارم، باهاش کم بازی می کنم. خوب این میشه مرحله اول، بالای برگه می نویسه می خوام برای بچم فلان مقدار در روز وقت بذارم و باهاش بازی کنم. در مرحله دوم دلایل و انگیزه هاش رو از این کار لیست می کنه. در سومین مرحله می نویسه که باید چی کار کنه: مثلا سرچ بازی های مناسب سن بچم، پیدا کردن کتاب های بازی، انتخاب چند بازی و فعالیت از بین آنها، اضافه کردن "بازی با پسرم" به لیست کارهای روزانه، شروع بازی با پسرم از 15 دقیقه و افزایش هفتگی مدت آن.

شما با انجام این کارها در واقع به طور واضح مشخص می کنید چی می خواید، چرا می خواید و چه جوری می تونید بهش برسید.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۰۲
ملکه بانو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">